تجربه مشتریان خود را به کمک دیجیتال برندینگ دوباره زنده کنید
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

برندینگ شرکت ها را قادر می سازد معنای متفاوتی به محصولات یکسان بدهند. مفهوم برندینگ از اوایل ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد آغاز شد. در این زمان مصریان باستان در برندینگ توسعه و پرورش حیوانات اهلی بودند و می خواستند خود را متمایز کنند. این واژه از واژه قدیمی Brandr به دست آمده است که به تمریناتی اطلاق می شود که از آهن های برند برای ایجاد نشانه گذاری بر روی دام ها استفاده می شود.

در طول سال ها، برندینگ به یک شیوه خاص برای توسعه محصول و خدمات توسعه پیدا کرد و در حال حاضر به عنوان فرآیندی در نظر گرفته می شود که می تواند درک مثبتی از شرکت، محصولات یا خدمات آن را در ذهن مشتری ایجاد نماید. اینکار با ترکیب عناصری همچون لوگو، طراحی، ماموریت و  قالب مستمر از طریق روابط بازاریابی انجام می شود.

علامت ها در دوره قرون وسطایی بوجود آمد که راهی برای چاپ خانه ها و سایر صنایع برای تشخیص محصولاتشان بود. انقلاب صنعتی منجر به افزایش تولید انبوه و حمل کالاهای تجاری شد و تولیدکنندگان سعی کردند علامت شرکت خود را  بر روی جعبه ها و کالاهای موجود برای تمییز کردن خود از رقبای دیگر قرار دهند. رادیو و تلویزیون شروع به ارائه راه حل های جدید برای شرکت ها برای تولید تقاضا برای محصولات شان کرد و در سال  ۱۹۶۰، تبلیغ کنندگان از رسانه های جمعی استفاده کردند تا علامت های تجاری را با مزایای احساسی مرتبط کنند.

بیشتر بدانید :  نکات طراحی بنر تبلیغات آنلاین

این روزها با افزایش  کاربرد اینترنت و رسانه های اجتماعی، برندینگ به مرحله بعدی رفته است. اما بر خلاف روزهای گذشته، اینترنت مشتریان را قادر ساخته است با تبلیغ کنندگان ارتباط داشته باشند و بتوانند با شرکت ها نیز تعامل موثری برقرار نمایند. بدین خاطر است که دیجیتال برندینگ مهم تر از قبل شده است. دیجیتال برندینگ چیزی است که باعث می شود شرکت ها خود را در ذهن مخاطبان متمایز کنند و افرادی که تحت بمباران پیام های بازاریابی در طول اینترنت قرار می گیرند را با خود همراه سازند.

دیجیتال برندینگ یک بخش کلیدی برای کسب رضایت و خوشحالی مشتری است زیرا شما را متمایز می سازد. دیجیتال برندینگ برند را قادر می سازد ارزش های خود را به مشتری ارائه کند. بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی دو رسانه قدرتمند هستند که دیجیتال برندینگ را می سازند.

برندینگ

بازاریابی محتوایی:

داستان سرایی همیشه بخشی از بازاریابی بوده است. در دنیای امروز، داستان سرایی در کل اینترنت دیده می شود. ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای آنلاین که در برگیرنده وبلاگ ها، ویدئوها یا پست ها برای تحریک ذهن مخاطب است می تواند اساس و بنیان بازاریابی محتوایی را تشکیل دهد.

در اصل، داستان جزو هویت شماست. ارائه محتوای مرتبط مناسب با مراحل مختلف سفر مشتری می تواند محصولات و  خدمات شما را به افراد معرفی کند و اهمیت آن ها را اشکار سازد.

 رسانه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی کافی شاپ های امروزی هستند که در آن ها صحبت های مختلفی ارائه می شود. این رسانه ها می توانند بر روی شرکت ها اثر بگذارند و مفهوم خریدار B2B اجتماعی را ایجاد کنند. رسانه های اجتماعی در صنعت B2B بر روی خریدار تاثیر بسیار زیادی دارند. کانال هایی همچون توییتر، فیس بوک و اینستاگرام به طور گسترده برای ترویج بازاریابی در این صنعت به کار می روند.  شرکت ها می توانند برای کمک به ایجاد هویت دیجیتال از گوش دادن اجتماعی استفاده کنند. هویت خود را بر اساس چیزی که مشتری می خواهد تغییر ندهید بلکه روش صحبت کردن با مشتری را عوض کنید و هویت را بر همین اساس شکل ببخشید.  بعد از اینکه  هویت توسعه پیدا کرد، دیده شدن برند نیز می تواند به کمک تبلیغات دیجیتال، سئو، سایت های تعاملی و مناسب و آنالیتکس آنلاین دنبال شود.

بیشتر بدانید :  مزایای مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین

تجزیه و تحلیل مزایا:

 تعامل با مشتریان:

افزایش دستگاه های شخصی و کاربرد آن ها بازاریابان را قادر ساخته است به طور مستقیم با مخاطبین هدف از طریق رسانه اینترنت تعامل داشته باشند.

 

به کمک دیجیتال برندینگ بازاریابان می توانند عناصر مختلفی را در محتوا برای بازاریابی به شیوه تعاملی تر انتخاب کنند. برندها می توانند USP محصولات خود را از طریق گیف ها، ویدئوهای زنده، توییت های خوب و پاسخ به کامنت ها و ایجاد تبلیغات بنری بر روی سایت های مرتبط نشان دهند. نباید تجربه مشتری را نادیده بگیرید.

برندینگ چند کانالی:

دیجیتال برندینگ به برند شما اجازه می دهد پلتفرم های مختلفی را پوشش دهد. هویت برند شما در میان پلتفرم های مختلفی همچون رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، برنامه های چت یکپارچه شده است. با رسانه های نمایشی مختلف می توانید پیام خود را برای هر مشتری سفارشی سازی کنید و تجربه او را بهبود ببخشید.

 ویروسی شدن:

این گزینه یکی از مفاهیمی است که افراد درک درستی از آن ندارند. پست هایی که ویروسی می شوند در واقع پست هایی هستند که نتیجه خوبی در میان مخاطب داشته اند. هیچ تضمینی برای ویروسی شدن محتوا وجود ندارد. ممکن است یک محتوا در بازه زمانی کوتاهی ویروسی شود و محتوای دیگری چنین قابلیتی نداشته باشد.

دیجیتال برندینگ برندها را قادر می سازد به سادگی تعامل مشتری را از طریق اشتراک ها، کلیک ها، توصیه ها، بازخوردها، تعامل اجتماعی و سایر موارد بسنجند.

پیشرفت:

با دنبال کردن و ادامه دادن دیجیتال برندینگ می توانید بفهمید که در این محیط تغییرکننده، توسعه برند و دیده شدن آن چقدر اسان است.  دیجیتال برندینگ تنوع بیشتری نسبت به سایر روش های بازاریابی سنتی فراهم می کند اما شما هم باید مطمئن شوید که عادت هایی را برای توسعه برند به صورت آنلاین و آفلاین توسعه می  دهید

بیشتر بدانید :  چند نکته مهم برای داشتن تبلیغات آنلاین موفق

سخن نهایی:

مشتریان امروزی دنبال گشت و گذار در اینترنت هستند  و از پلتفرم های آنلاین همچون رسانه های اجتماعی، جستجوی آنلاین و اپلیکیشن های موبایلی برای تصمیم گیری در خرید استفاده می کنند. دیجیتال برندینگ به شما کمک می کند صدای خود را به گوش مشتری برسانید و با او تعامل داشته باشید. این مشتری می تواند شما را کشف کند، ارتباط برقرار نماید و به دیده شدن و اعتبار برند کمک کند.  توسعه برندینگ قوی به شما کمک می کند مشتریان بیشتری به دست آورید، سرنخ تولید نمایید، محتوا را مورد استفاده قرار دهید و به آگاهی از برند کمک نمایید. پیشنهاد می کنیم در این راستا حتما با تیم فنی و متخصصین  آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات دیجیتال برندینگ ، دیجیتال مارکتینگ ، طراحی سایت و سئو سایت در ارتباط بوده و از پیشرفت و موفقیت روز افزون کسب وکار خود لذت ببرید.




:: موضوعات مرتبط: دیجیتال مارکتینگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: